Prima pagină > Din Comert, Diverse, Personale > Cum Telekom-ul (fost Romtelecom) a devenit un mare gunoi

Cum Telekom-ul (fost Romtelecom) a devenit un mare gunoi

După o noapte cam nedormită datorită unui nou episod de deranj din partea herniei cervicale, am avut surpriza la 8.30 dimineața să descopăr că Apple TV-ul meu a început să se comporte ciudat. Nu mai pornea nici un episod din show-urile TV pe care le aveam în Home Share, nu mai arăta nici o opțiune în meniul principal în afară de Calculator și în general nu părea foarte responsiv.

După ceva vreme m’am prins că sursa problemei era de fapt lipsa conexiunii la internet. Telekom-ul, dragul de el, se decisese să’mi suspende abonamentul pentru neplată. Ca un client fidel ce sunt, am de la fostul Romtelecom tot pachetul, televiziunea Dolce, internetul (fostul Click Net) și telefonul fix care a fost instalat probabil odată cu construcția blocului în 1970. Unul dintre lucrurile care îmi conveneau în această configurație era că pot plăti o singură factură în loc de trei. Pînă recent (februarie anul curent) nu era nici o tragedie dacă le plăteam factura ceva mai tîrziu, de altfel, de obicei plăteam factura odată la două luni acoperind astfel atît perioada scadentă cât și luna care rămăsese restantă. Ei bine, nu știu exact când au înțeles cei de la Telekom să schimbe legile după care funcționează economia, dar acum trec la suspendare după expirarea unui număr de zile de la prima factură, indiferent de emiterea celei subsecvente care înglobează în ea și factura restantă și astfel pare să îi extindă termenul de plată cu noul termen. Mai mult decât atît, atunci când robotul se apucă să îți comunice restanța el se apucă și comunică soldul ultimei facturi, cea care, de fapt, se află încă în termen de plată…

Cum am nevoie de internet acasă ca de aer datorită modului de lucru pe care îl am, m’am dus imediat pe pagina de net a Telekomului, la mine în cont, și am achitat imediat întreaga sumă (326.68 RON). Instantaneu, aproape, am primit confirmarea de plată în inbox. După asta m’am pus pe așteptat, sigur fiind că, în câteva ore, se vor restabili toate serviciile gândindu-mă că, plătind pe site-ul lor, plata va fi înregistrată instant.

După prînz am început să caut informații pe site-ul lor vizavi de procedura de restaurare a serviciilor. Tot ce am găsit a fost specificația că se va reconecta totul în maximum 24 de ore. Am bombănit printre dinți la perspectiva unei zile întrgi cu internetul tetheruit de la telefonul mobil, dar m’am resemnat că cel puțin a doua zi, nu mai tîrziu de 9.30 totul va fi din nou pe linia de plutire.

Surpriză! N’a fost așa. A doua zi, după ce deadline-ul determinat după informațiile date de ei a trecut, am pus mîna să’i caut la telefon. Plimbîndu-mă prin meniul interminabil al robotului, am descoperit că nu se înregistrase nici o plată, drept răspuns m’am apucat să fac și o confirmare de plată cu robotul (ceva ce n’am mai făcut în viața mea). După asta le-am mai dat 2 ore jumate și, când la ora 12.30 tot nu se mișca nimic, am mai navigat odată prin meniul robotului pînă am dat de o ființă vie la celălalt capăt al firului, acea creatură mitică numită „consultantul telekom”. Consultantul telekom era o domnișoară, care după ce s’a uitat prin sistem și m’a informat că am contul suspendat pentru neplată și că a găsit și confirmarea plății, ‘m-a asigurat că în cel mai scurt timp va fi restabilit serviciul.

Și, după ce s’a făcut opt seara, iar „cel mai scurt timp” tot nu ‘și-a făcut apariția, m’am pus la tocat meniul să dau din nou de un alt consultant telekom. O altă domnișoară, care după ce s’a uitat și ea prin sistem ‘mi-a spus că desi plata îi apare că s’ar fi efectuat pe 3, banii nu au intrat pînă pe 4, iar cele 24 de ore trebuiesc numărate de la momentul în care le intră lor banii în cont. Încercând să nu’mi sară țandăra prea tare, am întrebat dacă, ținînd cont de toate informațiile pe care le are, nu poate efectua o reconectare manuală. Răspunsul a fost stas și pur românesc: „nu, nu se poate”. ‘I-am precizat că, în acest caz, probabil că se va putea să renunțăm la relațiile contractuale în viitorul cel mai apropiat. Nici asta nu a mișcat-o cu ceva așa că ne-am luat la revedere, eu urmînd să mă întorc la numărarea orelor, iar ea la stadiul de inutilitate pe care îl reprezintă cu succes.

IMG_3791

Suma problemelor este după cum urmează. În primul rînd, Telekom-ul a întrerupt serviciile unui client aflat în interiorul unui interval de plată neexpirat. În al doilea rînd, serviciile care au fost întrerupte reprezintă doar costuri fixe (tipul abonamentelor nu permite costuri variabile, nici la cel de telefonie fixă) deci nu exista posibilitatea agravării unui prejudiciu către Telekom. În al treilea rînd, site-ul celor de la Telekom e fix la fel de util ca o a doua gaură’n cur. Dacă la un hotel, atunci când ai plăti cu cardul, ar refuza să’ți dea drumul pînă ce banii ar intra efectiv în cont, toată industria de turism ar fi falimentară. În al patrulea rînd, lipsa posibilității unei reconectări manuale, atunci când tot ceea ce ar presupune această reconectare este schimbarea unui flag într’o bază de date și nimic mai mult, este inacceptabilă.

Anunțuri
  1. Razvan
    August 5, 2015 la 11:34 am

    1. Esti un cum sa spun…. inapt mintal, ce nu are nicio treaba cu tehnologia sau vreo cunostiinta despre facturi.
    2. Telekom este fostul Cosmote, Romtelecom era o retea de internet si tv + telefonie fixa ALIATA, cu Cosmote. Astia doi s-au aliat, si au devenit unul. Nu e treaba noastra sincer.
    3. O factura, cand vine, de CAND LUMEA, are o data scadenta … Nu o respecti ? PA , eu le dau dreptate. Ei iti dau mai mult de 2 saptamani sa platesti facturile tu tocmai spuneai ca obisnuiai sa platesti o data la 2 luni, dupa regulile CUI ?
    4. Vrei seviciu constant? Plateste la timp.
    5. Nici nu ai idee, cat dureaza o restaurare de servicii, nu e ca si cum ” tipa aia ce reprezinta inutilitatea ” care de fapt e pusa doar pentru informatii acolo, nu are acces la nimic, un fel de middle man .. dar esti evident prea prost sa intelegi asta. Nu e ca si cum intrii intr-un panou, dai click pe numele tau de client si apesi power On .

    Concluzie . Te legi de oameni fara nicio vina care isi fac treaba bine cum ar fi tipa de ti-a raspuns, pentru ca esti tu frustrat si nu poti sa te uiti la filme porno ca n-ai net …
    2. Invata despre cum functioneaza telecomunicatiile si retelistica, inainte sa mai acuzi oamenii ca dureaza prea mult, si DA. 24 de ore de CAND intra banii in cont la ei. Asa ca, daca tu platesti azi si intra peste 2 zile, numara de peste 2 zile .. Si du-te de ceartate cu banca .

    Romani ….. de genul tau, niste simplii inapti.

    • August 5, 2015 la 7:49 pm

      Am aprobat comentariul tău deși limbajul folosit nu merita asta…
      Ți-aș răspunde și pe puncte dar la cât de tare ai tras pe lîngă toate cele patru puncte ridicate de mine, nu cred că aș avea partener de discuție…
      Sunt de acord că partea mea de vină reprezintă neplata la timp a acelei prime facturi, dar restul vine de la capacitatea lor exemplară de a avea grijă de clienții lor.
      Să nu mai spun că au cum să ia legătura cu mine pe mail și pe mobil și nu a e existat nici măcar o înștiințare scrisă cu o zi înainte de deconectare. Deși, după logica ta, probabil că trebuia să pice cu două zile ca să aibă timp să intre banii când plătești la ei pe site, nu?

    • Masha
      Ianuarie 8, 2016 la 10:41 am

      Se pare ca esti coleg cu Domnisoara :))) esti cam stresat :))

  2. Inspector x
    Iunie 16, 2016 la 8:19 pm

    * comentariu editat *

    • Iunie 17, 2016 la 12:23 am

      Nu pot să aprob cometarii care sunt injurioase la adresa altor comentatori pe blog. La adresa mea, le mai las să treacă poate. Îmi pare rău, Inspector X.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: