Prima pagină > Politice > Cu ochii pe butelie…

Cu ochii pe butelie…

Horia Musta, in virsta de 98 de ani, membru al PNL din 1932, retras din activitatea politica din 2004 a incheiat astazi conturile cu lumea asta.  Orice trecere a unui astfel de senior dincolo de bariera de dupa care nu ne mai pot auzi sau raspunde lasa lumea noastra mai saraca. De ne-ar da Dumnezeu mintea de pe urma sa-I pretuim pe acesti oameni, inca ramasi printer noi, veniti dintr-un trecut in care notiunea de a fi roman era un motiv de a tine capul sus in lume, in care a-ti iubi tara era un lucru natural si sincer, nu un “exercitiu”…

Loialitatea pare a fi un alt concept mai degraba apartinind lumii lor, decit apartinind lumii noastre. Mergind inapoi la alegerile locale, organizatia PNL Bucuresti a fost pur si simplu dinamitata, pentru ca alesese sa puna interesele personale inaintea celor de partid. Astfel, Andrei Chiliman, poate cea mai proeminenta figura liberala din Bucuresti, a fost pus pe tusa de conducerea centrala. Motivul? Pai, daca era sa ne luam dupa planul grandios al lui Chiliman, rezultatul dupa locale ar fi fost asa: PNL ar fi avut primaria sectorului 1, PC primaria sectorului 4, PSD primariile de la 3,5 si 6 si UNPR primaria sectorului 2. Ce avem azi, in schimb? Doua sectoare cu primari PNL in loc de unul singur. Sunteti, poate de parere ca Dan Cristian Popescu l-ar fi putut bate pe Ontanu? E posibil, dar, in atare conditii, USL s-ar fi lins pe bot de voturile UNPR-ul, ba chiar guvernul Ponta (esential ca el sa organizeze alegerile in iarna) ar fi ramas extrem de vulnerabil la o motiune de cenzura. Deci sanatatea echipei cerea ca Dan Cristian Popescu sa ramina pe tusa… Chiliman n-a vrut sa inteleaga chestia asta, astfel incit si-a pierdut functia de conducator.

Fast forward la ziua de azi, si la numele si nominalizarile care vin dispre PNL… Se observa de la mare distanta ca in PNL se infrunta doua grupari. Cea a lui Crin Antonescu, din care fac parte Rares Manescu, Eduard Helvig, Eugen Nicolaescu, Daniel Chitoiu si cea a lui… (buna intrebare… cea a cui?).

E greu de definit cealalta tabara. Chiliman, Orban, Tariceanu, Dan Cristian Popescu, sunt citeva din numele mai vizibile. Totusi, Calin Popescu Tariceanu mi-a lasat impresia unui om respectabil si capabil sa puna interesele tarii deasupra propriilor interese. Nu-l vad ahtiat dupa putere, si chiar daca nu am fost de acord cu inlaturarea lui de la conducerea PNL in 2008 (pentru ca PNL-ul a crescut si s-a consolidat in acea perioada), iata ca aceasta inlocuire ne-a dat primul candidat PNL cu o sansa adevarata in cursa pentru prezidentiale, si asta nu e lucru putin.

Politica, dupa parerea mea, nu e un sport individual ci pe echipe. Nu poti sa realizezi nimic in politica daca esti singur. De asemenea nu-i inteleg pe cei care migreaza dintr-un partid in altul. Nu poti ca pina mai ieri sa reprezinti ceva si de maine altceva. Aici nu e ca in fotbal, aici, se presupune, ca o faci din convingere, pentru ca altfel, daca ai intrat in politica doar pentru bani sau mai stiu eu ce avantaje personale, inseamna ca nu numai ca nu merti votul nimanui, dar esti insusi cancerul care afecteaza clasa politica romaneasca.

Pe scurt, daca aleg sa intru in politica, o voi face intr-un singur partid. Daca partidul face o alianta fie ea electorala, fie ea parlamentara cu o alta formatiune pe care eu nu o pot digera, atunci ma retrag din functiile publice pe care le detin si ramin un simplu membru tacut al partidului. Niciodata, insa, nu schimb partidul din care fac parte. E absurd. Ca suporter politic, desigur ca am luxul de a-mi schimba opinia sau intentia de vot in functie de directia in care se indreapta un partid sau altul, dar ca membru de partid, daca plec de la unii, pentru ca altii par mai aproape de ce imi doresc eu, se cheama tradare, oportunism si lipsa de caracter.

Ceea ce ne duce la momentul lansarii cu fast si trimbite a aliantei lui MRU, unde, ce sa vezi? Cine se produce pe scena? Nimeni altul decit Dan Cristian Popescu, fostul lider al filialei PNL Sector 2. Ba mai mult, se vehiculeaza ca va candida pentru parlament din partea ARD, unde altundeva decit in Sectorul 2? Tot ceea ce am spus mai sus se aplica pentru Dan Cristian Popescu… Si ma face sa ma intreb, oare cit de adinca este aceasta secesiune din PNL? Ori, afisele acelea in care Tariceanu statea linga Dan Cristian Popescu, ma fac sa ma tem. Sincer nu cred ca Tariceanu ar putea sa paraseasca partidul, cred ca el insusi este suprins de alianta protejatului sau cu MRU. Cred ca Tariceanu este un liberal autentic, un membru loial partidului si o voce care nu trebuie lasata sa se piarda. Cred ca este folosit de Chiliman in razboiul cu Crin Antonescu, si cred ca cea mai echitabila solutie ar fi ca Tariceanu sa fie ales Senator PNL de bucuresti, fie in Sectorul 1, fie in Sectorul 6 (stiu ca acum, odata ce a aparut stirea cu Dobritoiu candidat in 6, acest scenariu devine improbabil. Mi se pare absurd ca PNL-ul sa renunte la sectorul 1, la senat, in favoarea PC-ului, dar sa-si pastreze un loc la senat in Sectorul 2.

Un alt plan pe care se da bataia asta din PNL, o reprezinta grupul bloggerilor liberali. O entitate si asa destul de fragila si orgolioasa. Lilick (http://lilick-auftakt.blogspot.com) precum si Bogdan Duca (http://romanianneocon.wordpress.com/) sunt sustinatori pe fata ai lui Chiliman. Duca i-a facut cu ou si cu otet pe Antonescu si pe oamenii sai si s-a raliat viziunii celorlalti aburiti, cei de la Romania Liberala (http://www.romanialiberala.ro), intre noi fie vorba, o sleahta mai mare de basisti vopsiti nici c-am vazut. De altfel tovarasii de convingeri, nici n-au fost la referendum pe 29 iulie, ca le-a cam putit a lovitura de stat… Lilick, pe de alta parte, il impusca pe Mihail Neamtu din toate pozitiile si bine o face, dar inca nu a luat nici o pozitie fata de miscarile lui Chiliman din PNL. Am aplaudat reactia lui Vasi Baescu (http://vasilebaescu.blogspot.com/2012/09/eu-sunt-liberal-dar-sprijin-un-ungurean.html) care l-a executat pe Dan Cristian Popescu, dupa cum si-o merita, dar tot ce pot spera este ca, la finalul acestor zile tensionate de negocieri, sa nu ajunga sa fie sapate intre noi niste transee adinci si de netrecut. Sper ca rationalul si pragmatismul sa iasa cistigatoare dupa aceste zile, si sa nu mai fiu pus in situatia in care am fost pus in 2008 cind, la mine in colegiu, a candidat Antonel Tanase, fiind nevoit sa-mi arunc votul la UDMR, desi mi-e teama cu nume ca Prigoana plutind prin jur.

Categorii:Politice Etichete:
  1. Noiembrie 7, 2012 la 12:20 pm

    Interesant, si eu am fost nevoit sa-mi arunc votul UDMR alegerile trecute caci mi s-a parut ca DR. Toti este mult prea arogant pentru stampila mea … Si pe Varujan Pambuccian (! :(( !) pentru ca proiectul legislativ al lui Liviu Jicman, singura carte aruncata in joc de el, era utopica si nepotrivita cu realitatea – gradinitele, moment in care eram chiar lovit de presiunea de a nu accede cu coilul la o gradinita ca lumea. Acum regret ca nu l-am votat pe Liviu Jicman dupa ce am apucat sa ne cunoastem, la nivel superficial cel putin.

    Acum, din cate stiu eu, Antonel Tanase e in continuare pe caii mari/medii din ministerul transporturilor, n-a ramas fara o paine de la partid.
    Si, foarte grav dupa capul meu, dl. Rares Manescu nu s-a scuzat niciodata pentru propulsarea lui Poteras drept candidat PNL care ne-a mancat ulterior zilele ca primar la 6. Mai mult, accepta candidatura in colegiul meu a dlui Gabriel Mutu, om al lui Poteras, fost vice PDL S6, suporter de Udrea si acum vopsit in PSDist. Pe cine mama naibii sa arunc stampila de data asta? PRM? Noua Dreapta? Partida Romilor? Ce vot extrem sa plasez ca sa-mi manifest profunda greata pentru politicile actuale ale bunului simt ?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

