Prima pagină > Politice > Ziua cea mai lunga

Ziua cea mai lunga

Simbata in cursul zilei, mama a primit telefon acasa, sa fie intrebata daca are nevoie de prezenta urnei mobile la referendum. Intimplarea face ca, desi indivizii au sunat pentru tata care e paralizat partial pe partea stinga, la ei sta bunica, inregistrata in sectorul 5, care merge cit de cit pe cadru, dar nu poate urca nici macar o treapta. Tinind cont ca nu o putem duce sa voteze la ea acasa, aveam de gind sa cerem o urna mobila. In urma discutiei la telefon, au venit doi indivizi care au ajutat-o pe mama sa completeze cererea pentru urna mobila. Azi dimineata, la 7.15 doi politisti impreuna cu doi reprezentanti de la sectie au venit la ai mei acasa, au desigilat urna si bunica mea a fost prima din familie care a votat pentru demitere. Pentru o scurta perioada de timp, ne-am simtit ca in vest.

20120729-165436.jpg

Am fost cu ai mei, citeva ore mai tirziu sa votam. Sectia de vot, parca mai putin plina decit la locale (dar atunci am si fost la alta ora) dar primitoare. Votantii, in principal, asa de dimineata, erau mai de virsta a treia. M-a impresionat un batrin in baston, care abia isi tira picioarele…

Uitindu-ma la analize si estimari singura miza a referendumului este cvorumul. Si imi e teama, mare teama, ca acest cvorum nu se va realiza. Ucigator ar fi sa voteze vreo 45%, cu 80-90% pentru demitere… Am tot intors situatia pe toate partile, si daca, asa ceva s-ar realiza, si daca, in conditiile astea Basescu s-ar intoarce la Cotroceni, eu renunt. Pentru mine asta inseamna ca comunistii au invins, au ingenuncheat si infrint spiritul roman. Daca azi, in loc sa-ti rupi cinci minute sa dai cu stampila (drept pentru care au murit unii in 89), preferi sa stai la piscina, sau la soare si sa te faci ca nu se intimpla nimic, atunci totul a fost degeaba si ne facem vinovati ca nu l-am lasat pe Ceausescu sa moara de batrinete. In 2004, Basescu cistiga alegerile pe momentul „imi pare rau ca la 15 ani de la revolutie poporul asta trebuie sa aleaga dintre doi fosti comunisti”. Suntem in 2012, suntem ultima tara din UE care are un fost comunist presedinte. Si e posibil sa ramina in functie pe un detaliu tehnic desi ultimul vot exprimat va fi covirsitor impotriva-i.

Eu, dupa 29 Iulie 2012, daca raminem cu Basescu, nu mai am ce cauta aici. Plec unde vad cu ochii. Acolo unde aerul va fi mai putin imbicsit de basism. Unii spun ca e posibil sa iasa revolutie daca ceea ce am spus mai sus se va intimpla, si mie imi e teama de asta, doar ca nu ma mai intereseaza. Basiti-va, puiati-va si lasati-ma in pace. 22 de ani am sperat la mai bine, ca sa omoare toate nazuintele romanilor niste luzeri spalati pe creier care se dau „absenti motivati”.

Si totusi, ma omoara gindul, cit de poetic ar fi ca pe teritoriul Romaniei sa nu se realizeze cvorumul, dar acesta sa fie realizat dupa totalizarea voturilor din diaspora?

Categorii:Politice
  1. Iulie 30, 2012 la 12:26 am

    Sa vedem, or mai fi si alte variante.

  2. karma
    Iulie 30, 2012 la 9:35 am

    Iti scriu si tie ce i-am scris lui Ciutacu, pt. ca asta e starea mea de azi si nu e nimic in plus de spus…

    Ma simt absolut infect azi… Un presedinte este ales cu 5,2 milioane de voturi si nu poate fi demis cu peste 8 milioane de voturi impotriva… Asa ceva este de nedescris! Asta nu e democratie! Ieri am fost plecat din Bucuresti cu treaba si desi trebuia sa ma intorc azi dimineata, m-am intors aseara la ora 10, dupa peste 3 ore de drum, doar ca sa merg la vot, iar acum votul meu nu conteaza 😐 Mai mult, ca imaginea frustrarii sa fie completa, toti infectii de la pdl, cu basescu si macovei in frunte, clameaza „victoria”, iar cei care au stat acasa sunt „ai lor”, desi nu mai sunt de mult 18 milioane de votanti in tara asta! Din acest moment, pt. mine tara asta nu are presedinte, iar orice coabitare cu pdl si cu sustinatorii lui este definitiv incheiata! Sa vina un singur cunoscut, coleg de serviciu basist (pt. ca am destui) sau chiar amic, sa-mi zica ca basescu a castigat sau ca USL a luat bataie si ma jur ca il pocnesc pana ii da borsul! Sunt satul de acesti basisti, care sunt practic spalati pe creier, iar daca 8 milioane de voturi nu conteaza, atunci orice rezolvare „diplomatica” sau „pe calea dialogului” este imposibila! De acum incolo doar violenta mai rezolva ceva! Atat!

    P.S. Eu sunt pro-european si un sustinator al UE, dar faptul ca acel prag de 50+1% a fost impus de acolo, de niste interese evidente, ma face sa am mari indoieli despre viitorul acestei Uniuni, pt. ca asta imi arata ca deja se vrea o interventie a tarilor mari in treburile interne a tarilor mai mici sau mai putin importante, iar pt. mine acest lucru este de neacceptat! Daca spre asa ceva se indreapta UE, atunci eu sunt pentru iesirea din Uniune. Nu am nevoie de o noua „inalta poarta”, care sa decida pt. noi!

    • Iulie 30, 2012 la 9:46 am

      Deocamdata sunt doar vreo 7,25 de milioane de voturi impotriva lui. Este mult mai mult decit era necesar pentru demitere. Si tocmai ca sa nu fac vre-un basist in singe, ma recuz.
      Sunt multe chestii de zis. Sa ai timp de vot 16 ore si tu sa te duci cu un sfert de ora inainte a se inchida urna… Si asta nu in Bucuresti, ci in Costinesti si in Vama… Nu… Asa ceva nu merita. Sunt multe de injurat la aia care au stat acasa, dar parca si mai mult ma oftica cretinoizii care au vrut sa voteze si n-au avut cind s-o faca. Aseara PNL si PSD Prahova cereau extinderea timpului de votare cu o ora, pe motiv de canicula… Chiar asa? Dupa 16 ore de vot? Nu meritam. Nici ei nu merita, dar ei n-au complexe din astea.

      • karma
        Iulie 30, 2012 la 10:02 am

        In septembrie se vor prezenta rezultatele finale ale recensamantului si vei vedea atunci ca acest procent de 46%, inseamna de fapt ~60%! Pun pariu cu tine pe ce vrei! Pur si simplu s-au prezentat suficienti oameni, mai multi nu ai de unde, iar cei care s-au dus la vot la ora 11 fara, in Costinesti sau in Vama, nu erau decat cateva sute, in cel mai bun caz, deci nu cred ca influentau prea mult votul! Deci nu asta e problema… La locale au fost peste 50% pt. ca au fost si ungurii la vot si acei putini oameni care au mai votat cu pdl, dar si in cazul localelor vom vedea, dupa datele finale ale recensamantului, ca au fost de fapt ~70% la vot! S-au prezentat, atat la referendum cat si la locale, mai multi oameni decat isi imagina cineva, pt. ca raportat la populatia REALA a tarii, o sa avem procente de 60-70%, ceea ce nu cred ca s-a mai intamplat de la inceputul anilor ’90… Dar pe mine nu asta ma intereseaza, ci faptul ca un presedinte care a fost ales cu 5 milioane de voturi, nu poate fi demis cu 7-8 milioane de voturi, ceea ce nu are nici o legatura cu democratia! Asta nu e democratie! Asta e o mizerie! Punct!

      • Iulie 30, 2012 la 10:11 am

        Stiu ce spui. Sunt sigur ca pe noile liste este cvorum. Sunt vreo 3 milioane de morti in listele de azi. Doar ca nu ma mai intereseaza atit de departe, nu am nici o satisfactie. Pragul era nominal, 9 milioane o suta si nu mai stiu cite mii. Si nu ne-am strins atitia.

      • karma
        Iulie 30, 2012 la 10:37 am

        Pt. ca era aproape imposibil… Totusi sunt 1,2 milioane de maghiari in tara asta, cu ei la vot se atingea sau chiar depasea prezenta de la locale, deci despre asta vorbim… Sunt pur si simplu sunt oameni care nu sunt interesati de politica sau care nu cunosc nimic legat de ea… Pana si in Franta sau Germania se duc la vot 70-80% din votanti, la fel o sa vedem si dupa ce primim rezultatele finale de la referendum, ca au fost ~70% la locale si ~60% la referendum! Problema procentelor pt. mine e clara, ma intereseaza legitimitatea unui infect, care e ales de 5 mil., dar se intoarce la Cotroceni cu 7-8 mil. impotriva! Pt. mine, de azi, doar protestele si/sau violenta mai poate rezolva ceva, intr-un moment in care votul meu nu conteaza!

      • karma
        Iulie 30, 2012 la 10:39 am

        de la recensamant*

  3. Iulie 30, 2012 la 5:58 pm

    Nu vin cu niciun mesaj „de solidarizare” cu poporul (~50% indolenti). Iti pot spune doar ca daca ai posibilitatea sa pleci „unde vezi cu ochii”, du-te si nu te uita inapoi. Sfat gratuit de la cineva tot din ’82… tot din Militari… fost liceean tot la Informatica; fost student la Electronica insa. Cu ce difera ce spun eu de indemnul lui Basexu ca toti cei nemultumiti sa plece? Pai, simplu, eu nu mi-am tinut piciorul pe grumazul tau 8 ani aducandu-te la starea in care esti acum. De asemenea, nu eu am fost in toate guvernele post-revolutionare care au capusat intr-un ritm mai alert sau mai domol, iar inainte de revolutie, cel mai mare grad al meu (ca si al tau, presupun) a fost de „soim al patriei”.

    Singurul lucru care ma tine normal la cap in clipele astea este ca, desi politic in lume ma reprezinta inca acelasi incult cu accente dictatoriale si fata lui monosilabica si mononeuronala, cel putin economic nu mai depind de el si de capusele pe care de 8 ani le alimenteaza. Inca platesc impozite, dar le platesc altora care (sa nu idealizam) fura cu decenta si cu o infinit mai mare grija fata de mania poporului.
    Asta este evident cand:
    * am o problema si o rezolv in 10 minute cu bugetarii (care, culmea, nu sunt grasii din spinarea slabului);
    * ma pot duce la un medic care in primul rand nu are ganduri de emigrare, iar in al doilea rand, uimitor, are si bisturiu, si fasa sterila si morfina;
    * cand platesc un km de autostrada, intr-o tara cu relief mult mai accidentat decat cel romanesc, mult mai putin decat unul in Campia Romana..

    Nu mai are rost sa continui lista, nu?

    Ave!

    • Iulie 30, 2012 la 6:02 pm

      N-am fost „soim”. Ai mei m-au tinut acasa in grupa mijlocie. Si in grupa mare, nu m-a intrebat nimeni.

      Probabil am fost colegi de liceu, nu? Unde te-ai stabilit? Franta, Spania, SUA?

      • Iulie 30, 2012 la 6:25 pm

        In mod cert am fost colegi, doar daca nu cumva vorbesti despre alt liceu de informatica decat despre cel care in zilele noastre se numeste Tudor Vianu 🙂
        Pe vremea aia eram mai interesat de ce vorbeau „loserii de profi” decat de manelismele trendy si probabil de aia „m-am ratat” si nu am ajuns un om de succes ca Boureanu, ca eba (o avea liceu terminat?) sau ca suava doamna Paul ex-Vass.

        Acum sunt printr-o tara mai… Merkeliana decat cele mentionate de tine si, dupa cum am zis, nu regret nici macar 1%. Singurele mele reminiscente pe care le am pot fi descrise ca „nostalgii pavloviene”; atasament de sentimente, nu de locuri si in mod cert nu de oameni (exceptand cativa, numarabili pe degete).

      • Iulie 30, 2012 la 6:32 pm

        Fa-ti timp o zi intr-un weekend si da o fuga pina la Luebeck. E un oras care merita vazut in viata, si ar fi pacat sa fii asa de aproape si sa-l ratezi 😉
        Si felicitarile mele pentru puterea de a pleca de aici.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

