Prima pagină > Politice > Asumarea

Asumarea

ATENTIE: articolul urmator contine vulgaritati… (nu e vina mea, m-a provocat Plesu)

Am ajuns sa cred, dupa ultimele zile, ca cel mai daunator atribut al democratiei din Romania este lipsa de asumare. Nu demult m-am enervat pe votantii lui Remus Cernea care nu au fost capabili sa isi asume votul. Au dat cu el pe Cernea ca si cum l-au aruncat la gunoi. Dupa momentul turului 1 din 2009, relatia sustinatorilor cu Remus Cernea s-a incheiat. Actiunile omului pe care ei il alegeau sa-i reprezinte pentru 5 ani nu i-au mai reprezentat, dar pentru ei asta nu a constituit in nici un fel o greseala a lor in a-i acorda votul. De ce? Pentru ca nu si l-au asumat.

De altfel nici nu pot fi prea suparat pe ei cind problema vine de fapt de mult mai sus! Atunci cind in parlament exista votul secret ce mai poti cere alegatorilor? Nu si-a pus nimeni problema ca noi, votantii, nu avem acces la deciziile alesilor nostri? Oare chestia asta nu ar trebui sa primeze fata de „anonimitatea” care ar trebui sa-l protejeze pe deputat sau senator de repercusiunile votului sau? Oare patura asta a anonimitatii, venita direct din epoca comunista unde nu aveai voie sa vorbesti impotriva partidului sau impotriva conducatorului tau direct, nu duce la o cultura a lipsei de asumare ce ajunge sa se raspindeasca peste tot?

Tin minte cu ceva vreme in urma un discurs al tovarasului Traian Basescu in care spunea: „a fost greseala mea si mi-o asum”. Cum? Scuze nu si-a prezentat vreodata. Ce a insemnat „asumarea” asta la Traian Basescu? Comportamentul nu si l-a schimbat, a continuat pe aceeasi linie, doar e „comandant de cursa lunga”.

Am vazut ieri o serie de interviuri luate pe strada vizavi de dorinta oamenilor de a merge la vot duminica. In afara de doi basisti care au spus clar cu subiect si predicat ca ei stau acasa pentru ca vor ca tovarasul Basescu sa revina la Cotroceni, dar au mai fost si altii care, vezi Doamne, nu voteaza pentru ca nu au pe cine alege, sau ca daca pleaca Basescu vin rusii peste noi, sau se duce justitia sau mai stiu eu ce alte neghiobii.

Ma uit la intrebare: „Vrei ca presedintele Traian Basescu sa fie demis? DA. NU”… Nu e despre nimeni altcineva decit despre Basescu. Cum sa poti spune ca n-ai cu cine sa votezi? Cum poti, raportindu-te la aceasta intrebare, sa afirmi: „Nu am motive să merg la referendum. Nu văd nici un motiv să înlocuiesc un berbec cu două gâşte.” – A. Plesu. Si totusi, zic eu, berbecului nu-i e imposibil sa te futa-n cur, gistelor da.

Hai s-o luam pe scurtatura: referendumul de duminica este despre plecarea lui Basescu, vrei sa plece in 2012 sau in 2014? El de plecat, pleaca oricum. Deci pavaza justitiei, luptatorul anti-rusiei, dispare oricum in maxim 2 ani, ca presedinte pe viata nu e. Ce facem atunci? Schimbam constitutia ca sa nu ne invadeze rusii? Apropo, si cu justitia, pina in 2014 Nastase e demult iesit din puscarie, daca se aplica un pic, iese chiar anul asta, deci? E simplu! Vrei ca Basescu sa plece azi? Te duci duminica si pui o stampila pe DA. Vrei ca Basescu sa plece peste doi ani? Stai acasa. Iti e subiectul indiferent? Nu te poti hotari? Vino si anuleaza-ti votul este singurul mod in care nu votezi cu Basescu.

Eu ma duc la referendum si votez DA. Nu mi-e frica s-o spun, si nu mi-e frica sa mi-o asum. Si nu am nevoie de 100 de motive pentru asta, desi sunt sigur ca se pot gasi. Am un singur motiv:

Sunt monarhist, dar si, presupunind ca nu as fi, faptul ca jigodia asta de comunist isi permite sa spuna despre Regele Mihai asa ceva si dupa aia se duce pe la Bruxelles sa fie IMAGINEA ROMANIEI????? Asa ceva nu. Asa ceva imi face decizia la referendum extrem de simpla. Tovarasul Basescu nu respecta pe nimeni. Pe nimeni! Provoc pe oricine poate sa-mi produca un fisier audio sau video in care Basescu isi declara respectul pentru cineva, oricine ar fi el, pina si Nicolae Ceausescu. Pina si Cristoiu (om fara complexe, de altfel) e surprins de spusele tovarasului marinar si asta cred ca spune multe.

Dar si mai multe, la faza cu respectul, cred ca spune urmatorul clip video:

Astazi Basescu ii are in tabara sa pe tovarasii Plesu si Liiceanu, altfel monarhisti declarati. Eu zic ca e ok, in tabara mea stau oameni ca Eugene Ionesco si Corneliu Coposu. Nu pot spune ca le duc lipsa celor doi lingai basisti mai sus mentionati. Un singur lucru mi-ar placea sa stiu, nu neaparat public, doar pentru mine asa ca sa imi formez eu o parere, Plesu si Liiceanu sunt platiti, au ordin pe unitate sau o fac din convingere?

In rest e simplu:

  • Vot DA = Basescu, pa! (2012)
  • Vot NU = Basescu, pa! (2014)
  • Vot ANULAT = Nu ma intereseaza.
  • Neprezentare = Basescu, pa! (2014).

Eu votez DA. Voi ce aveti de gind sa faceti?

  1. Iulie 27, 2012 la 5:15 pm

    Momentan sunt la 51% vot DA.

  2. Iulie 28, 2012 la 8:58 am

    Literar observat, boicotul inseamna a fura votul mortilor, disparutilor, inexistentilor si al absenteistilor obiectori de constiinta. Intelectualii destepti seamana propagandistilor lui Dej, care prosteau gloata in fata, lamurind-o sa intre-n colhoz ca se supara sovieticii! Smecheria cu berbecul si cele doua gâste nu este decât plagierea intelectualista a lozincii democratului stalinist Brucan cum ca Trebuie sa-l suportam pe Iliescu, ca are guvern de unicate!

    • Iulie 28, 2012 la 9:01 am

      Excelent sumarizat! O singura obiectie am. Absenteistii obiectori de constiinta, daca se ghideaza ei asa tare dupa constiinta si nu vor sa le fie furat votul, pot sa puna mina si sa vina sa si-l anuleze.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

