Prima pagină > Motive > Motivul 15233 pentru care mi-e scirba de Romania

Motivul 15233 pentru care mi-e scirba de Romania

M-am saturat sa vad dobitoci care „actioneaza pentru binele meu” dupa capul lor, fara sa ma intrebe macar de sanatate, sau mai mult, fara macar sa ma intrebe daca am nevoie de ajutorul lor, sau chiar de ajutorul lor in aceasta forma. M-am saturat de ipocrizia unor curve ca Udrea, Anastase, Funeriu sau Boc care ar fi in stare sa-si strige virginitatea in cele patru zari chiar daca ar fi cu burta la gura. M-am saturat de dobitocii care respira acelasi aer cu mine, beau aceeasi apa si iau in cap aceleasi radiatii solare, dar sunt gata oricind sa se uite in gura curvelor portocalii mai sus amintite si chiar, sa-si intoarca singuri buzunarele pe dos ca sa le fie mai lejer hotilor sa ii usureze de bani.

Lucrarile la metroul din Drumul Taberei incep in forta cu incartiruirea zonei descrise mai jos. Se pare ca aici va fi, fantastica statie de metrou Valea Ialomitei.

Da, vor fi distrusi o gramada de copaci, se vor face excavari chiar pe trotuarul din fata blocului, pe una din partile bulevardului nu mai este permis accesul pe trotuar si toata parcarea aia facuta de primarie atit pe o parte cit si pe cealalata a bulevarului va fi excavata. Intre timp, niste lichele ca Boagiu si Udriste ne asigura ca lucrarile vor fi executate in subteran si va fi doar un impact minim asupra cartierului. Aici e vorba de O STATIE, una singura. Imi dau seama ca trebuie sa sparga pamintul undeva, dar locul ales, precum si amploarea distrugerilor prognozate ma fac sa inteleg ca va fi orice numai un impact minim nu. Mai degraba, am senzatia ca se va lucra la distrugerea zonei cu o verva neegalata de la violurile trupelor staliniste de prin anii de imediat dupa razboi cind inca mai asigurau „ordinea” in tara, mai ales pe la tara.

Problema cea mai mare pe care o am cu metroul din Drumul Taberei este: NU E NEVOIE DE METROU IN DRUMUL TABEREI!!!!! Repet, ca poate nu am fost destul de clar: NU E NEVOIE DE METROU IN DRUMUL TABEREI!!!! Asta o spun eu, care sunt dependent de sistemul de transport in comun, care, in trecut, am lucrat si in Pipera, si pe la Nerva Traian, si pe la Chrigiu, si in Piata Victoriei, si la Piata Scinteii, si la Piata Matache, si la Obor. M-am plins, e drept, in trecut (cel putin cind lucram in Pipera) despre transportul in comun si de dificultatea cu care traversezi Bucurestiul, dar, niciodata, sub nici o forma, nu am sustinut ca metroul din Drumul Taberei este solutia acestor probleme.

Exista nenumarate solutii, mult mai ieftine, mult mai usor de aplicat pentru a descongestiona traficul din Drumul Taberei. Una din ele a fost pusa in aplicare, este vorba de Pasajul Basarab, prin urmare am un prieten care face drumul intre cartier si Aviatorilor cu masina in fiecare zi, si scoate timpi de sub 30 de minute. De ce? Pentru ca Podul Grant e liber acum. Pentru ca toti cei care au nevoie sa mearga catre Victoriei si Obor, folosesc pasajul Basarab.

Exista nenumarate solutii, usor de pus in aplicare, dar care sunt ignorate cu succes in fiecare zi. Una din ele, din nou extrem de simpla, este coordonarea stopurilor, a celor 50.000 de stopuri care au rasarit in cursul anilor, pentru a oferi o „unda verde” celor care vor sa iasa din cartier dimineata si, dupa amiaza, celor care vor sa intre. Aceste doua sensuri pot fi „favorizate” cu citeva secunde in plus la semafor incluzindu-i pe cei care vor sa faca stinga, si rezultatul ar fi o fluiditate mai mare a traficului in directia in care acesta curge in mod normal. Politica cretinilor a fost contrara, insa. Stopurile au fost decalate astfel incit sa fragmenteze cit mai mult traficul pina la iesirea din cartier. Probabil ca o fi fost un motiv (fie el cit de stupid) in spatele acestei actiuni, dar rezultatul neprevazut a fost faptul ca acum a crescut enorm si timpul de intrare in cartier, deoarece automobilistii trebuie sa treaca prin acelasi snop de stopuri decalate pentru a ajunge acasa. Pe scurt, strategia mai marilor insarcinati cu coordonarea semafoarelor a fost sa abia grija ca motoristii sa petreaca cit mai mult timp pe Bd Drumul Taberei, in loc sa asigure fluentizarea traficului.

Intersectia de la Razoare a reprezentat multi ani punctul de sufocare maxima a traficului in zona. Transformarea acesteia intr-un sens giratoriu, a rezolvat o parte din problemele de trafic, dar aceasta intersectie este foarte departe de a fi functionala si ramine inca un punct critic in iesirea sau in intrarea pe Drumul Taberei. Problemele acestei intersectii sunt numeroase, dar, din nou, usor de rezolvat si infinit mai ieftin decit o galerie de metrou. Primul lucru care ar trebui asigurat se leaga tot de semafoare. In clipa de fata, intersectia, desi este desenata ca un sens giratoriu nu functioneaza in acest fel, fapt care incurca soferii in intentiile lor de incadrare in trafic. Este inadmisibil ca atunci cind intru in sensul giratoriu sa nu pot sa ies din el!!!!!!!!!!!!! La intrarea in cartier, venind dinspre Academia Militara, motoristii trebuie sa astepte la 3 stopuri pentru a se putea inscrie pe Bd Drumul Taberei. Toata aceasta asteptare se traduce in timpi morti pentru cei din spatele lor, care, poate au treaba pe Bd Timisoara, dar nu pot trece de cirnatul de masini care asteapta la stop. O regula simpla, care poate fi aplicata rapid, ar fluentiza traficul prin acest sents: daca am verde sa intru in sensul giratoriu, am verde si la toate iesirile din el, mai putin la iesirea care ma trimite inapoi de unde am venit.

O alta problema care sugruma Bd Drumul Taberei, dimineata, este intersectia cu Drumul Sarii in cei 200m dinainte de rondul de la Razoare. Punerea in contra-timp a semaforului de intrare in rond, cu cele doua semafoare de pe Drumul Taberei si de pe Drumul Sarii, sigur nu ajuta. In imaginea de mai jos, am incercat o prezentare vizuala, a unei simple si simplu de realizat solutii care, in paralel cu ceea ce spuneam mai sus vizavi de semaforizarea rondului, duce la rezolvarea tuturor problemelor legate de aceasta intersectie pe care le are cartierul Drumul Taberei (click pentru imaginea marita).

Linia rosie, poate fi trasata din balize similare cu cele folosite intre Fintina miorita si Pasajul Baneasa, scopul ei fiind separarea traficului de pe Drumul Sarii de cel de pe Drumul Taberei. Introducerea, unui nou semafor in rondul Razoare care sa reglementeze accesul celor de pe Drumul Sarii. Liniile galbene demarcheaza sensurile de mers, Drumul Sarii avind la dispozitie cite o banda pe sens pentru cei 200 de m, Drumul Taberei avind la dispozitie cite 2 benzi pe sens. Statia RATB Razoare, va trebui mutata, dupa intersectie si cuplata cu statia existenta a liniilor 137 si 138, avind un bonus la aceasta mutare apropierea de statiile de tramvai de pe Trafic Greu pentru conexiuni. O statie in plus pentru linia 96 care vine de pe drumul Sarii si am propus eu, in desen, ca linia 126 (cea mai scurta din liniile care leaga Drumul Taberei de Piata Roman) sa intre pe Drumul Sarii pe traseul indicat de sagetiile verzi si sa faca si ea aceasta statie aditionala. Totul este simplu de realizat, si in mod sigur, mult mai ieftin decit linia de metrou propusa de dobitocii dornici sa cheltuie banii publici.

O alta solutie o reprezinta Bd Ghencea. Linia de tramvai de pe Ghencea este probabil cea mai buna linie de tramvai din Bucuresti din punct de vedere al izolarii fata de traficul automobilistic (poate doar linia lui 41 sa o depaseasca) si in mod curent este folosita doar de linia 47 care circula din 20 in 20 de minute (DACA!!!!) arvind ca destinatie Cet Vest via Razoare si Timisoara. Pret de o saptamina, maxim doua, dupa deschiderea pasajului Basarab, RATB-ul a facut o mutare inteligenta ducind tramvaiul 34 peste podul Basarab, pe la Politehnica, pe la Razoare si apoi pe Ghencea, dindu-i un capat comun cu 41. Minunea n-a durat. Acum linia 34 nu mai exista si, in loc sa stabileasca o legatura fiabila intre Ghencea si Piata Victoriei (destinatie trazitata de cel putin jumatate din calatorii care aglomereaza tramvaiul 41) care ar putea atrage calatori din toata zona de pe Drumul Taberei la Est de Strada Brasov, RATB-ul a ales sa instituie linia 1, care face un ocol mai mare si functioneaza goala pe aproape jumatate din traseu. Raspunsul e simplu: legind capatul de la Ghencea de Piata Victoriei, sa zicem ca avem o linie care intoarce la Depoul Victoriei, se creeaza o alternativa de flux care va elibera drumurile de iesire traditionale din cartier, si care ar incuraja transportul in comun in favoarea transportului cu masina, pentru ca linia de tramvai este in cea mai mare parte libera de masini, si duce la un nod important de transport (Piata Victoriei) care este fie destinatie fie punct de tranzit pentru cei cu treaba in Pipera sau in zona Obor.

O alta solutie incluzind Bd Ghencea, din nou mult mai ieftina decit SF-ul asta numit metrou este prelungirea liniilor de tramvai pe 13 septembrie, coborind dealul Casei Poporului chiar prin curtea acestuia, in apropiere de catedrala mintuirii neamului (o alta bazaconie menita doar sa imbogateasca clientela politica) si traversarea parcului Izvor intr-o zona de minim impact intorcind pe o bucla linga statia de metrou Izvor. O linie de tramvai pe acest traseu, ar lega nu numai Drumul Taberei si Ghencea de M1 si M3, dar ar oferi o alternativa celor de pe Sebastian la mult prea aglomeratul si ineficientul tramvai 32, pentru a ajunge la Unirii.

O alta solutie, o reprezinta metroul la suprafata, pe baza infrastructurii deja existente de cai ferate industriale abandonate cu desavirsire. Aceste cai ferate functioneaza ca o retea, destul de impresionanta in jurul Bucurestiului, si reactivarea lor, ar putea genera o degrevare a infrastructurii urbane de drumuri pentru cei care sunt acum pusi in situatia sa traverseze bucurestiul. Exista site-uri dedicate proiectului de Tren Urban pentru Bucuresti cu nenumarate proiecte si idei, toate mult mai usor de realizat decit dezastrul care se va numi metrou in Drumul Taberei.

Din pacate solutiile de bun simt, care nu cheltuie bani, nu sunt interesante, pentru politicienii care vad bugetul statului doar ca o vaca buna de muls in visteriile firmelor lor de constructii. Metroul din Drumul Taberei, in formula actuala, se bazeaza pe un studiu de fezabilitate de la inceputul anilor 2000 care nu mai este de gasit pe nicaieri. La momentul acela, am fost foarte interesat sa-l citesc. Gradul de profesionalism in realizarea lui era execrabil. Pe scurt, studiul nu s-ar fi calificat ca lucrare de trecere la un seminar al Facultatii de Transporturi. Limbajul era rudimentar si neprofesionist, iar aproximarile din el erau pur si simplu ingrozitoare. M-am linistit cind am vazut ca proiectul nu prinde sustinatori si nu are sanse de reusita. Foarte mare mi-a fost surprinderea cind exact acest studiu de fezabilitate a fost citat de boul de Udriste, cind a anuntat organizarea licitatiilor pentru linia de metrou proiectata.

Proiectarea gunoiului asta reprezinta o noua flegma in obrazul locuitorilor cartierului. Dupa ce in campania de la parlamentarele din 2008 in fiecare statie de autobuz aparuse cite o pancarda cu curva din Plescoi in care ne anunta ca in acel loc va fi o statie de metrou, dupa ce au mai rumegat vreo doua trei variante de trasee, linia propusa este urmatoarea:

Riul Doamnei – Brincusi (extrem de aiurea plasat pe harta asta) – Valea Ialomitei (de neinteles scoaterea in afara traseului, desi sapaturile sunt fix pe bucla) – Romancierilor – Parc Drumul Taberei – Drumul Taberei 34 – Favorit – Orizont – Academia Militara – Eroilor samd. Lipseste doar o statie de autobuz, si avem exact acelasi numar de statii de metrou. Ma intreb, ce fel de metrou va fi asta, si cit de util va fi in conditiile in care va petrece mai mult timp dechizind si inchizind usile decit in tranzit. Este evident si din grafic, amplasamentul normal al statiilor de metrou (adica alea proiectate pe vremea lui Ceausescu) este la cel putin doua statii de autobuz distanta. Chestia asta care se petrece aici e o gluma macabra, un scuipat in fata cetateanului.

Niciodata nu s-a pus in practica macar un sondaj, intre cei care sunt direct vizati de proiectul asta, prin care sa fie consultati si cetatenii, rezidentii atit de sufocati ai cartierului Drumul Taberei. Probabil ca nu a fost intreprinsa niciodata o asemenea actiune, pentru raspunsul majoritar ar fi facut referire la partile private ale mamelor celor implicati in proiect. Noroc ca exista 50 de organizatii civice care au grija sa se lupte cu Oprescu pentru demolarea unei case in paragina infestata de aurolaci, dar nu exista nici una care sa se preocupe ca in cartierul cu cea mai multa verdeata stradala (nu o pun la socoteala pe cea din parcuri) urmeaza sa se produca un masacru ecologic care o sa se intinda pe urmatorii 20-30 de ani.

Si asta e inca o chestie care ma seaca, vizavi de curvele astea portocalii. Vaca de Boagiu declara la 1 iulie ca pina in 2015 va circula metroul in Drumul Taberei. SERIOS?????????? Un cacat de pod (vorbesc de pasajul Basarab) trebuia sa fie inaugurat in Februarie 2009, si a durat cu 2 ani si 3 luni mai mult, cam cita intirziere credeti ca se va aduna la peste 20 de kilometri de galerii? Din clipa in care sparg pamintul in 2011, vom avea noroc daca proiectul se incheie in 10 ani, sincer eu mizez pe 20. Si mai mult de atit, va fi complet ineficient!

In incheiere, cu dedicatie pentru toti credulii:

Interesul lor, al politicienilor, este cum sa cheltuie cit mai multi bani din buget in afacerile cu firmele detinute de rudele lor. Asta este singura lor motivatie. Interesul nostru, al cetatenilor, este sa ne facem viata mai usoara. Aceste doua interese, sunt, mai mereu, DIVERGENTE!

Ptiu!

Anunțuri
Categorii:Motive Etichete:, ,
  1. dan
    Octombrie 23, 2011 la 6:19 pm

    Noi,cei din Drumul Taberii,vrem metrou.Iar locul ales pentru sapaturile la metrou este cel mai bun.Este incredibil cum isi dau cu parerea unii care nu stiu cum se construieste un metrou.

    • Octombrie 24, 2011 la 11:30 am

      Draga Dan, noi, cei din Drumul Taberei ( vezi aici cum se scrie corect, probabil daca locuiai in cartier de vreo citeva zeci de ani si nu erai doar un transplant recent ai fi stiut din prima) nu am fost intrebati de nimeni daca vrem sau nu vrem metrou; fapt ce constituie si unul din motivele prezentate in text. In alta ordine de idei, poti sa ma luminezi dupa ce criterii iti par tie locurile alese ca fiind cele mai bune?

  2. Octombrie 28, 2011 la 7:46 pm

    Te salut. Ai perfecta dreptate, ar fi putut incerca mai intai solutii de fluidizare a traficului la intrarile in cartierul Drumul Taberei. In schimb au considerat oportuna montarea a 4 semafoare in 150m in zona Ghencea – capatul tramvaiului 41. Suntem condusi de coruptie si incompetenta.

  3. Popa Dan
    Martie 23, 2012 la 10:26 am

    Salut .Noi stam chiar pe bucla.Este un infern…Blocul se clatina la fiecare forare.cred ca nu sunt 10 metri de la baza blocului pana la locul de forare.Fac un zgomot cumplit cu scrasnituri,pana la 2-3 dimineatza.Sotia mea a coborat si le-a zis ca se clatina blocul cand excaveaza si tipul de acolo i-a zis;;LASA CA NU MURITI….Nu pot sa cred ca pun viata in pericol la sute de oameni…

    • Martie 23, 2012 la 11:07 am

      Te cred. Ai mei stau la intersectia dintre Valea Ialomitei si Drumul Taberei si e acelsi dezastru. Noroc ca ei au geamurile pe spatele blocului ca altfel ar fi si mai rau.
      Te intreb si eu, acuma, ca de la colocatar al cartierului la alt colocatar al cartierului, ti-ai dorit vreodata metrou in Drumul Taberei?
      Cit despre atitudinea muncitorilor, e doar derivata din atitudinea patronilor lor. Noi nu suntem oameni pentru ei, ci vaci de muls.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: