Prima pagină > Din Comert, Diverse > Bucatele de realitate comerciala – part 2

Bucatele de realitate comerciala – part 2

KFC unirii, seara. Un client comanda un meniu de Crispy Strips si asteapta sa primeasca produsul. Cit timp angajata KFC este dusa dupa cartofi, clientul vede cu stupoare cum un gindac mare si negru se plimba linistit pe rama chestiei aleia de plastic in care se pastreaza calde produsele, dupa care, gindacul, isi face de cap printre capacele pentru paharele de suc. Clientul ii spune vinzatoarei ca are un gindac intre capacele de pahar. Vinzatoarea se uita la el, de parca glumeste, timp in care gindacul cade dintre paharele de suc in sertarul deschis din care a venit si sosul de usturoi care se gaseste pe tava clientului. Clientul ii spune vinzatoarei locatia actuala a gindacului. Vinzatoarea se mai uita odata la el, de parca glumeste, dupa care se duce incet pina la sertar, arunca o privire inauntru si se intoarce la casa cerindu-i banii pe meniu.

– Aveti un gindac in sertarul cu sosuri!!!!! exclama din nou clientul incredul.

– Se poate, catadicseste vinzatoarea sa ii raspunda. Sub noi e un beci, nu avem ce face…

Si urmeaza acelasi zimbet timp care a ajuns sa reprezinte relatia cu clientii in Romania.

* * * * *

Intr-unul din noile cartiere rezidentiale, o familie viziteaza un duplex cu adevarat frumos. Intreaba de pret, 190.000 de EURO. Pretul nu e de ajuns sa ii descurajeze si ei continua discutia.

– OK, spune capul familiei, cum vreti sa procedam?

– Facem contractul pe 90.000, spune dealerul, si 100.000 ne dati cash.

– Adica, vreti 100.000 avans? intreaba nedumerit capul de familie.

– Nu, raspunde cu acelasi „u” prelungit dealerul. Facem contractul pe 90.000, si 100.000 de mii va duceti si scoateti de la banca si veniti cu ei cash aici.

Omul nostru aproape ca vroia sa cheme politia. Nu cred ca ar fi avut prea mai sanse de succes; politistii sunt preocupati cu evazionistii fiscali care vind 5-10 kile de rosii pe trotuar nu au ei timp de o frauda de cel putin 100.000 de EURO.

* * * * *

McDonalds derula deunazi o campanie promotionala cu pahare Coca-Cola la fiecare meniu. Paharele isi schimbau culoarea de la saptamina la saptamina, materiale promotionale au fost tiparite pentru fiecare Mac in care iti spuneau in ce saptamina gasesti ce culoare, etc…

Comand, doua meniuri, si un individ pe a carui eticheta scria manager, imi pune doua pahare pe tava. Ma uit la ele, ma uit la stickerele cu culoarea saptaminii care atirnau de toate casele si pe care scria „Culoarea saptaminii 8-14 iulie”. Ma uit la ceas sa verific din nou data din ziua respectiva: 2 iulie. Intreb si eu managerul, cind imi aduce cartofii:

– Ce data e azi?

– Doi, imi raspunde el.

– Pai, si culoarea paharului nu ar trebui sa fie… ?

– In limita stocului disponibil, imi turuie el placa invatata pe de rost. A fost o cerere mai mare si s-au terminat mai repede, si nici astea nu mai dureaza mult, iar saptamina viitoare o sa fie chiar nasol…

Mi-am luat tava dezamagit. Dezamagit nu de faptul ca culoarea era gresita, ci dezamagit de faptul ca unul pe care scrie manager, nu a avut decenta sa imi spuna ca isi cere scuze pentru ca nu si-au respectat programul tiparit chiar pe foaia de hirtie de sub mincarea mea. Dezamagit ca boul a dat din umeri, si mi-a explicat ca o sa fie „chiar nasol” in loc sa isi dea seama ca eu sunt clientul lui si doar ce l-am vazut cum il doare in cur de promisiunile facute, lucru care ma face pe mine sa ma intreb daca nu cumva il doare in cur si de promisiunea aia care ma asigura de calitatea ingredientelor.

* * * * *

Recent incercam sa imi aranjez un concediu in Barcelona si oferta de zboruri de le vola.com, nu ma multumea. Tot cautind prin site, am dat de excursiile organizate de ei, cu curse charter s.a.m.d. Un singur impdiment aveam vizavi de aceste excursii. Erau de miercuri pina miercuri, insemnind sase zile de concediu in loc de cinci cite iti consuma o excursie de vineri seara pina in weekendul urmator. Noroc cu formularul de contact, unde pot sa imi exprim nemultumirea fata de acest lucru si sa cer o oferta personalizata. Selectez o oferta de-a lor care ma ducea pe la 1000 de EUR pentru 7 zile si trimit cererile mele pentru a o personaliza.

A doua zi primesc telefon de la vola. Trebuie sa ii expic din nou fetei de la telefon ca eu nu vreau sa merg miercuri. Ea imi spune ca se poate pleca si in alta zi cu charterul dar ca va fi mai scump. Imi spune ca se poate merge si cu o cursa de linie daca vreau. Ii spun ca e ok pentru mine si asa, atita timp cit se pleaca vineri seara sau simbata oricind. Parem ca ne intelegem la telefon si ca imi va trimite in curind un mail cu o oferta personalizata cu mai multe optiuni. Inchid telefonul si, pret de citeva ore, pina ajunge mailul, ma simt bine cu gindul ca in Romania, mai exista si o agentie de turism care are grija de clientii sai (asta dupa ce alte agentii nu au fost in stare sa revina cu un mail, la o amarita de cerere de oferta). Si primesc mailul. Si dezastrul e magnific:

Buna ziua,

In urma cererii dumneavoastra va trimit mai jos oferta Spania.

Perioada calatoriei: 27.07.2011-03.08.2011 ( 7 nopti) – ADICA DE MIERCURI PINA MIERCURI????

Costa Brava – cursa charter

Hotel MONT ROSA 3* / demipensiune / Calella

1300 euro / 2 adulti / sejur 7 nopti

http://www.vola.ro/oferta/spania-barcelona-hotel-mont-rosa-7-nopti-sejur-5457-833-1514-3757.html

Hotel BALMES 3* / demipensiune / Calella

1466 euro / 2 adulti / sejur 7 nopti

http://www.vola.ro/oferta/spania-barcelona-hotel-balmes-7-nopti-sejur-5425-833-1541-3738.html

Tariful include: biletul de avion (cursa charter), taxele de aeroport, transfer aeroport – hotel – aeroport, 7 nopti de cazare in camera dubla, demipensiune, asistenta turistica.

Tariful nu include: asigurarea medicala http://www.vola.ro/asigurari.html (10 euro / persoana / sejur), excursiile optionale, alte cheltuieli personale.

Orar de zbor:

BUCURESTI OTOPENI 09:15 – BARCELONA 11:30

BARCELONA 12:20 – BUCURESTI OTOPENI 16:25

Perioada calatoriei: 29.07.2011 – 05.08.2011 (7 nopti) – ADICA DE VINERI CEEA CE E OK, DAR MAI JOS SUPRIZA LA ORARUL DE ZBOR

Barcelona

Hotelul Holiday Inn Express Barcelona City- 22@ 3* mic dejun

Tarif : 572 euro / 1 adult / sejur 7 nopti

Hotelul Best Western Confort Golf 3* mic dejun

Tarif : 570 euro / 1 adult / sejur 7 nopti

Hotelul Abba Sants 4* mic dejun

Tarif : 622 euro / 1 adult / sejur 7 nopti

Tariful include: transport cu avionul, taxe de aeroport, cazare 7 nopti cu mic dejun.

Orar de zbor :

Blue Air (include un bagaj de mana de 7 Kg)

BUCURESTI BANEASA 07:55 – BARCELONA 10:20 – VNERI DIMINEATA???? SI DE CIND SUNT LINIILE LOW-COST CURSE DE LINIE????

BARCELONA 11:10 – BUCURESTI BANEASA 15:15

Daca doriti suplimentar se poate achizitiona un bagaj de cala de 32 Kg/persoana la tariful de 40 euro/persoana.

Mormaind, intru pe net, si incep sa caut singur. Imi gasesc zbor WizzAir de dus simbata seara. Imi gasesc cazare prin Booking.com. Si imi gasesc zbor de intors pe Otopeni vinerea urmatoare seara. Cost total? 1098 EURO. Timpul consumat? 30-40 de minute. Daca vaca de la vola.ro, se intorcea cu oferta asta, la pretul de 1200-1300 de EURO, o luam cu doua maini. In loc sa ma faca sa pierd doua-trei ore asteptind un mail care s-a dovedit nu numai complet nefolositor, dar care mi-a aratat ca a durut-o fix in cur de nevoile mele, putea sa ma asculte mai cu atentie, si sa nu incerce sa imi faca ea economie acolo unde nu i-am cerut. In fond, care e scopul unei agentii de turism? Nu cumva singurul lor scop este sa ma ajute pe mine , clientul, sa imi organizez o excursie ASA CUM VREAU EU????

Cind, as vrea si eu sa stiu, au sa priceapa dobitocii din Romania, ca o afacere trebuie sa fie orientata catre client? Ca partenerii de afaceri trebuiesc respectati, mai ales in cazul in care faci bani de pe urma lor? Cind o sa vad si eu ca regula pentru afacerile romanesti este sa fie „client-driven” in loc sa se comporte ca niste organisme de stat puturoase a caror filozofie este ca ii fac clientului o favoare prin aceea ca ii iau banii pe produsele lor?

(sunt sigur ca va urma…)

Categorii:Din Comert, Diverse Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

