Prima pagină > Diverse > Peisaj urban

Peisaj urban

Am petrecut ceva timp in tara saptaminile trecute si, desi cea mai mare parte a timpului mi-am petrecut-o in casa incercind sa scap de o raceala pe care nu inteleg de unde am luat-o, am avut ocazia sa ma refamiliarizez cu Bucurestiul.

Un lucru m-a frapat in mod special la tura asta: numarul oamenilor nespalati care, fie ca stau pe strada, fie ca nu, fie ca cersesc, fie ca nu, invariabil cauta prin gunoaie. Mi-am adus aminte cu cita stupefactie priveam acest fenomen in 1993 cind a inceput sa apara prima oara. Erau unul, poate doi vagabonzi in cartier de care obisnuiam sa ne ascundem, pentru ca, daca erau in stare sa caute in gunoaie, cine stie ce erau in stare sa faca. Deh! Rationament de copil cu parinti alarmisti.

20110519-082740.jpg

Am fost constient ca numarul acestor „gunoieri” a crescut cu trecerea timpului, stiu sigur o corelatie intre o crestere substantiala a acestui numar si deschiderea celor, cel putin, cinci noi biserici din cartier. Saptaminile trecute insa, am ramas pur si simplu socat de numarul lor si de faptul ca i-am regasit aproape la tot pasul. Cred ca este reflexia realitatii triste in care ne gasim. Nu pot sa cred, desi sunt un capitalist convins, ca toti oamenii astia sunt lenesi, nesimtiti si asa mai departe. Cred, din pacate, ca sunt cazuti din sistem si ca, cel putin o parte din ei ar fi in stare sa tina o slujba la nivelul de jos al societatii gen menajera, spalatoreasa la un Nufarul, femeie de serviciu la o scoala sau la un bloc, lucrator la ADP, gunoier, vinzator la un chiosc de ziare, muncitor necalificat pe santier sau mai stiu eu ce. Din pacate, cred ca slujbele acestea au disparut odata cu contractia economiei, si nu cred ca, presupunind prin absurd ca economia se va mai extinde vreodata in viata asta, vor mai fi inglobati vreodata in sistem, pentru simplul motiv ca piata muncii din Bucuresti este supusa la un stres puternic din partea imigrantilor din tara.

Un alt lucru care m-a frapat a fost abundenta de „tranceri” sau mai pe limba noastra, desi termenul nu ii mai defineste in totalitate, de cocalari. Un search rapid pe google ne ajuta cu exemple vizuale.

Ca nota amuzanta, primul personaj public care a aparut la cautarea asta a fost Huidu urmat la citeva pagini distanta de Bendeac.

Lasind gluma la o parte, in cele maxim douazeci de minute cit mi-am asteptat un prieten, in jurul prinzului, in fata la Mac la Unirii, au trecut pe linga mine destui cocalari incit sa ma faca sa intru in alerta de gradul zero. Serios, acuma, fetelor, nu v-a ajuns colectia de maimute cu sprincene pensate imbracate in maieu roz, cu pantalonii curgind pe cur si strinsi pe crac, cu chilotii la vedere, cu mai mult fixativ in par decit poarta maica-mea la nunta? Nu ca as avea eu o problema in mod direct cu ei, nu fac altceva decit sa-mi chinuie retina si sa-mi distruga speranta pentru viitor, dar stiu sigur ca nu ar exista pe lume miscarea asta de efeminizi daca nu ar primi incurajare de la sexul feminin. De ce zic asta? Pentru ca pe vremea mea, daca aparea vre-un pensacel din asta, se facea atita misto de el incit singur isi baga capul in toaleta si umbla cu o punga pe cap pina dispareau efectele aventurii la salonul de frumusete. Fetelor, daca preferati o femeie linga voi, exista oricind optiunea gay, nu trebuie sa distrugeti generatii intregi. Pentru ca daca a fost un lucru care m-a enervat la toata situatia asta, a fost ca efeminizii astia sunt predominanti la generatiile care sunt acum de virsta facultatii, a liceului sau chiar a scolii generale. Si, nu, nu cred ca le va veni mintea la cap vreodata ca urmare a „maturizarii”, pentru ca mai degraba fenomenul incepe sa permeeze generatiile mai in virsta, decit sa evolueze in sens invers.

Cam asta a fost tot ce mi-a ramas de la Romania, dupa cele 10 zile petrecute pe plaiurile mioritice, si cind vad ca unii se fac fani ai Romaniei pe facebook, sincer ca ma apuca tot risul…

Categorii:Diverse Etichete:,
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

