Prima pagină > Diverse > La capatul lumii

La capatul lumii

Recent la magazinul de linga mine s-a intimplat o mini-minune, si am dat peste urmatorul produs:

Statea cuminte la raionul de bere, desi era branduit in romana ca fiind o bautura non-alcoolica. Am luat si eu vreo citeva sticle, le-am dus acasa, si m-am pus pe degustat. Bautura in sine e o minune, unde mai pui ca e si in foarte mare masura obtinuta din chestii naturale, iar din punct de vedere caloric e direct comparabila cu un Sprite.

Prost am fost insa ca nu am putut sa ma bucur in ignoranta mea si am citit data expirarii. 28 Aprilie 2010. Eram in sfirsit de ianuarie cind le-am descoperit. Am adunat repede doi cu doi, si am inteles ca prin cine stie ce intimplare, cei care fac aprovizionarea magazinului au dat peste un stoc gata sa expire, l-au bunghit la o oferta de genul 30-50 de centi sticla si l-au infipt in raft la 3,5 RON.

Astfel am dat fuga a doua zi la magazin sa imi mai iau pentru ca stiam din experienta ca orice lucru bun in Romania nu dureaza. Am mers glont la raft, am gasit, am pus 8 sticle in cos si am dat pe la casa, dupa care acasa. Le-am rinduit in frigider multumit de afacerea facuta. A doua zi, am dat iar pe la magazin, mai erau doar 5 sticle in raft, am luat 4 si m-am dus la masa la ai mei. A treia zi, intorcindu-ma tirziu de la serviciu, magazinul era inchis. A patra zi, am intrat, m-am dus la raft, si… Nimic. Nu mai era nici o urma ca ar fi fost vreodata acolo.

Ajuns la casa cu restul cumparaturilor, o intreb pe casiera despre „Ginger Beer” si aflu ca politica de aprovizionare a magazinului Primavara se schimba de luna asta in sensul ca nu se vor mai aproviziona produse din gama selecta sau de lux si se va pune accentul pe produsele de interes general. Traiasca-ne E-urile noastre de toate zilele!

E ok, din punctul de vedere al afacerii. Nu ai de ce sa iti blochezi banii construind stocuri de produse la care nu pun botul decit clientii ocazionali. Pe de alta parte, eu sunt marcat acum. Am prins gustul a ceva de calitate, si e un gust pe care nu-l mai pot atinge odata ce ultima sticla din „provizii” va disparea. Asa ca am facut niste cercetari in online ca orice drogat disperat.

Se pare ca, desi produsul este facut numai in Australia, daca as fi locuit in Marea Britanie, l-as fi putut avea la o zi de cind as plasa o comanda, daca as fi locuit in Germania sau in Franta in 2 zile, daca as fi locuit la vecinii unguri l-as fi avut in 4-5 zile. Dar aici, la noi, in gaura asta neagra care se numeste Romania, n-am cum sa fac comanda.

Adaug inca un produs pe lista celor care, desi de calitate fiind, nu au desfacere in gunoiul nostru comun de zi cu zi.

Doar de dragul rememorarii, avem:

Si nu vreau sa trec la produsele mai exclusiviste, gen anumite carti, CD-uri, filme pentru ca oricum m-am deprimat destul.

Update: Se pare ca m-am inselat cel putin in privinta acestui produs. Magazinul de linga mine, a continuat sa il aprovizioneze, astfel incit ma pot bucura in continuare de el. Multumiri trebuie sa mearga si la SANO VITA SRL din Rimnicu Vilcea care sunt firma importatoare.

Categorii:Diverse Etichete:
  1. Vali
    Februarie 11, 2010 la 4:14 pm

    Asa, si? Canadienii n-au avut Fanta 15 ani, nu vad unde e problema. Sunt produse specifice fiecarei tari si/sau regiuni.

    Cum nemtii au produse Coca Cola specifice pt tara lor, cum canadienii au berea aia rasuflata, noi shokata.

    • Februarie 12, 2010 la 8:29 am

      Toata idea asta de comert monidal, este ca nu trebuie sa fi restrictionat la produsele facute in tara ta. Problema canadienilor se petrecea intr-un timp in care nu exista comert online dezvoltat, conceptul asta de comert liber era o saminta de idee s.a.m.d.

      Presupunind prin absurd ca azi, canadienii inca n-ar avea Fanta, ar intra un pic pe net, si si-ar comanda rapid de la vecinul american, sau chiar de la vecinul englez, si ar putea face rost. Romanii insa, nu au acces la nici unul din acele produse, pentru simplul motiv ca nu suntem pe harta lor de livrari. Din punct de vedere comercial, Romania nu exista pe harta Europei.

  2. Vali
    Februarie 16, 2010 la 9:47 am

    Gresit, problema canadienilor se petrecea acum fix 3-4 ani, cand poate la noi comertul online nu era dezvoltat, pe cand la ei era in plina floare.

    Comertul nu se rezuma la consumatorul final intr-un numar restrans, cat timp nu exista cerere pentru un produs, cine l-ar aduce/trimite in tara? Nu-mi spune ca daca ar livra si in Romania, ti-ai comanda paleti de ginger ale, de exemplu. Pentru ca nu cred ca ti-ar livra in cutii de 6, cu siguranta.

    Te inteleg pe tine, personal. Iti place ceva si nu poti sa consumi, dar ca vedere globala, cererea scazuta nu poate fi satisfacuta nici macar prin comertul online.

    Am si eu o lista intreaga de produse ce mi-ar placea sa le mai (de)gust, dar traiesc cu realitatea ca ele exista intr-o piata ce le consuma in cantitati considerabile.

  3. Vali
    Februarie 16, 2010 la 9:48 am

    ce mi-ar placea = pe care mi-ar placea

  1. Iulie 2, 2012 la 10:12 am

Lasă un răspuns

