Prima pagină > Politice > Cum ar fi sa nu te mai trezesti niciodata…

Cum ar fi sa nu te mai trezesti niciodata…

Sper ca nu va fi cazul, desi anii o vor dovedi cu siguranta, dar in clipa de fata exista o sansa ca cei care s-au culcat in noaptea de 6 Decembrie si au trecut spre nefiinta sa fie cei norocosi dintre noi. Pentru primele ore ale diminetii am trait mereu cu sentimentul ca asteptam sa ma trezesc. Apoi pe masura ce devenea evident ca nu e cazul, am cochetat cu toata gama de sentimente negative: furie, dezgust, disperare, frustrare, nervi, greata, oripilare si chiar si un pic de ura.

Daca pina ieri eram in stare sa glumesc cu basescienii, eram in stare sa port o discutie civilizata cu ei, azi am constatat, spre rusinea mea, ca nu pot. In scurta discutie care m-a lamurit asupra acestui fapt, aproape ca nu m-am recunoscut. Cuvintele mele aveau un iz metalic, in piept imi clocotea furia si pumnii imi erau strinsi. Daca as fi renuntat atunci si acolo la a ma controla probabil ca ii smulgeam capul basescianului de pe umeri. Mi-am avertizat scurt toti prietenii sa nu cumva sa-mi intre pe invers azi ca nu se termina bine, si m-am tras castile pe urechi ascunzidu-ma in birlogul meu ideologic ca un animal ranit.

Multumesc pe aceasta cale celor peste cinci milioane de romani care au reusit sa imi produca aceasta transformare, in frunte cu conducatorul lor mult adulat.

Totusi, platind tribut titlului ales tot de mine, ma fortez sa privesc cumva rational si sa adun doi cu doi sa vad cum a dat sub 50.

Si rapid am dat in nas cu in jur de 180.000 de voturi anulate… Ei, or fi fost, nu ma indoiesc ca au existat unii care, ca mine in urma cu 9 ani, nu au putut sa stampileze nici pe unul, nici pe celalalt. Asa ca, nu ma poticnesc in ele. Da-le dracu` de voturi. Pe urma mi se rupe inima. MAE raporteaza cam 115.000 de voturi pentru Basescu si doar vreo 30.000 pentru Geoana. Diferenta aproximativa 85.000 de voturi. Diferenta intre cei doi candidati, cam 67.000. La revedere!

Lasind toate acuzatiile de frauda la o parte, lasind la o parte oamenii din universul meu imediat care au pus botul la gogosile lui Basescu, oamenii care au decis soarta tarii pentru urmatorii cinci ani sunt exact acei oameni care nu au un contact direct cu realitatea romaneasca. Sa fie oare o surpriza ca 80% din ei au votat impotriva PCR-ului? Pentru mine nu e o surpriza, e doar putin neasteptat. Neasteptat nu in sesnul ca nu ii inteleg pe oamenii astia. Vedeam mesaje pe forumuri in care oamenii se laudau ca nu cunosc nici un membru PDL, dar au votat impotriva lui Iliescu. Asa e, numai in postura in care nu ai vazut vreunul vreodata, poti sa crezi ca PDL-ul „e si ei oameni”. Si atunci, concluzia e ca niste inconstienti au decis pentru noi toti. E ca si cum ai da drept de vot celor debilitati psihic; cam tot atita contact cu realitatea au.

Dar nu ii consider singurii vinovati pe sarmanii astia nebuni, in fond Basescu a strins doar 32% din vot in turul 1. Trebuia sa aiba cam 70% impotriva, in conditiile in care nimeni, dar absolut nimeni nu si-a declarat sustinerea pentru Basescu intre cele doua tururi. Si atunci cum stau lucrurile?

Pai a fost simplu… In conditiile in care numarul de votanti a fost cam la fel cu turul I, iar foarte multi oameni au stat acasa in acest tur (vezi cele 3 judete ale ungurilor unde procentajele au fost mult reduse fata de primul tur) asta inseamna ca Basescu si portocalii sai au adus la urna votanti noi. E o intrebare legitima pe care eu nu pot sa o raspund. Ce i-a facut pe oamenii astia, care nu au considerat ca merita sa il voteze pe marinar acum 2 saptamini, sa iasa pe o vreme mult mai urita si sa se duca sa-si dea cu stampila?

67% din votantii lui Antonescu au trecut la Geoana. E destul de ok, in conditiile in care eu ma asteptam ca electoratul lui Antonescu sa se duca in 3 felii egale, unii la Geoana, unii la Basescu si unii sa nu mai mearga la vot. Asta inseamna ca Geoana a luat cam 14% de la Antonescu. Adunam rapid: 31 cu 14 dau vreo 45.

Deci Geoana nu a fost in stare sa stringa 6 procente din urmatoarele mase de votanti:

PRM: 5,56%  – aproximativ 500.000 de oameni,

UDMR: 3,86% – aproximativ 370.000 de oameni,

Oprescu: 3,31% – aproximativ 300.000 de oameni

Becali: 1,81% – aproximativ 185.000 de oameni.

Restul: maxim 250.000 de oameni.

6% au reprezentat la turul asta cam 620.000 de voturi. OK, am inteles ungurii l-au votat mai degraba pe Basescu, probabil ca UDMR-ul a jucat la 2 capete, si probabil ca in urmatoarele citeva zile o sa-l linga in fund pe conducatorul suprem, dar din cei care au ramas… oare pe citi a prostit portocala mecanica, si citi au stat acasa?

M-am culcat aseara simtindu-ma optimist. Suflind usurat ca ne-a trecut glontul pe linga ureche, si ca am evitat in ultima clipa poate sa alunecam inspre dictatura. M-am trezit in tara in care cefele late sunt, totusi, majoritare. In tara in care maneaua e imn electoral, in care e ok „Sa i-o dam lui Geoana”, in care peste cinci milioane jumate de romani au ales un Basescu.

Ce urmeaza?

Grupul de deputati independenti au sa fie primiti in PDL, au sa se mai rupa destui de la PSD si PNL si sa se coloreze in portocaliu, ca sa avem o Mare Adunare Nationala in slujba poporului. Un sacrificiu de altfel imens pentru tara. Singurul lucru care a oprit acest „sacrifiu” a fost perspectiva ca PSD-ul avea totusi sanse la alegerile astea. Acum, in citeva zile se va rupe barajul. Geoana o sa fie executat rapid, iar cine isi stie interesul, o sa se duca cu primul val.

Mai departe, avem sa reducem numarul de parlamentari la maxim 300. Cam 150-200 e ok. Si daca tot schimbam constitutia, o sa primeasca Baselu dreptul la cel putin inca un mandat, ca sa faca Nutzi –  cea dintai parlamentara europeana a tarii – virsta prezidentiabila. In rest? O sa avem tot un inginer la finante care e incapabil sa gindeasca intr-un mediu financiar dinamic. Ca urmare, o sa pastram impozitul forfetar, o sa marim TVA-ul si pe scurt o sa facem cam tot ce se poate ca sus sa fie bine, la buget sa fie bani si ei sa para ca lucreaza. Un naiv imi spunea ca mai e curtea constitutionala care s-ar putea opune abuzurilor portocalii ce urmeaza sa vina. Prietenului meu ii transmit pe aceasta cale ca institutia de mai sus e ULTIMUL punct de interventie in procesul constitutional.

Judecati si voi.

In alta ordine de idei, in 2010 cel mai probabil emigrez.

Categorii:Politice Etichete:,
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

